15 Şubat 2017 Çarşamba

FIRIN SÜTLAÇ

FIRIN SÜTLAÇ

Malzemeler;
-2.5 litre süt
-1 su bardağı su
-1 su bardağı pirinç
-1 su bardağından az fazla şeker
-1 tutam tuz

Yapılışı;
1- Sütü ve suyu tencereye koyup ocağa alın, kaynamaya başladığında pirinci ilave edin.
2- Pirinçler uzadığında şeker ve tuzunu ilave ederek karıştırın.
3- Kıvamı katılaşmadan sulu haldeyken fırın kaplarına bölüştürün.
4- Kapları tepsiye yerleştirip yarısına kadar  su koyun.
5- Sütlaçlar pişmiş olduğu için sadece üzerinin kızarmasını istiyoruz bunun için tepsiyi yüksek ısıda fırının üst rafına yerleştirin.
6- Fırını ara ara kontrol ederek istediğiniz gibi kızarıp yandığında çıkarın.

Not: Bazıları  sütlacın içine kıvam alsın diye nişasta koyuyor ben tercih etmiyorum, pirinçler piştiğinde zaten kıvam alıyor.
Ayrıca pirinci suda haşlayıp daha sonra sütün içine koyanlar da var bizim yöremizde tamamen sütle pişirilir. Emin olun böylesi hem daha lezzetli, hem de daha faydalı özellikle çocuklar söz konusuysa.
Yine üzeri kızarsın diye yumurta sarısı da sürülebiliyor fakat ben kendi halinde kızarmasından taraf olduğumdan bu uygulamayı hiç denemedim.
Şimdi Sütlacı bir de benim usulümle denemeye ne dersiniz?

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder