15 Mayıs 2018 Salı

FIRINDA TAVUKLU PATATES KIZARTMASI

FIRINDA TAVUKLU PATATES KIZARTMASI

Malzemeler;
-Tavuk baget ya da kanat
-Patates
-1 çay bardağı sıvıyağ
-Pulbiber, karabiber, kimyon, kırmızı toz biber, kekik
-1 tatlı kaşığı domates salçası
-Tuz

Yapılışı;
1- Patatesleri soyup doğrayın.
2- Tavuğu yıkayıp suyunu süzün.
3- Tavuk ve patatese sıvıyağı, baharatları, salçayı ve tuzu ilave ederek iyice karıştırın.
4- Vaktiniz varsa bir saat kadar bekletirseniz daha iyi olur.
5- Tavuklu patatesi yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökün.
6- 230 derecede yarım saat pişirin.
7- Her tarafının kızarması için tavukların diğer  taraflarını çevirip 10 dakika daha pişirin.
8- Yemeğinizin iyice piştiğinden emin olduğunuzda fırından alın.
--Not: Malzemeler için ölçü vermedim.
Kişi sayısına göre istediğiniz kadar azaltıp çoğaltabilirsiniz.
--Ben tavuklar pişerken fırına kaşarlı mantar da koydum servis ederken tabağı zengin gösterdi.
--Ayrıca yanında bulgur pilavı tercih ettim.
--Davet sofraları için doyurucu, lezzetli ve şık bir sunum olduğunu düşünüyorum.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder