27 Temmuz 2014 Pazar

KIRMA BÖREK

KIRMA BÖREK
















MALZEMELER
-3 adet yufka
-1 yumurta
-1 su bardağı yoğurt
-1 çay bardağı sıvı yağ
-Yarım kalıp beyaz peynir

YAPILIŞI
1- Yumurta, yoğurt ve yağı bir kasede iyice çırparak sosu hazırlayın.
2- Bir bütün yufkayı düz bir zemine serin.
3- Her tarafına sos sürüp kenarlarından üç parmak içe katlayın.
4- Peyniri üçe bölerek yufkanın yarısına serpin ve diğer yarısını üzerine kapatın.
5- Yufkayı karşılıklı iki kenarından ortaya doğru büzdürerek getirin.
6- Diğer yufkaları da aynı şekilde hazırlayın ve dört parmak genişliğinde keserek yağlanmış tepsiye sıralayın.
7- Kalan sosu ara katlarına da gelecek şekilde fırçayla sürün.
8- 180 derecede kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN...

Böreğin orjinalinde yoğurt kullanıldığı için tarifi bu şekilde yazdım.
Ama ben yoğurt yerine süt kullanarak yapıyorum.
Çünkü sütlü börekleri daha çok seviyorum, bana göre yoğurt hafif ekşilik veriyor.
Ama böreğin özelliği belkide böyle olmasıdır bilemiyorum.
Çünkü böreğimiz yöresel bir tat Göçmen Böreği yada Kırma börek diye biliniyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder