11 Mart 2021 Perşembe

Kütük Pasta

Kütük  Pasta
Malzemeler;
•4 tane yumurta
•1 su bardağı şeker
•Yarım çay bardağı su
•1 su bardağı un
•2 yemek kaşığı kakao
•1 paket kabartma tozu
•1 paket vanilyaq

Kreması için;
•2 paket hazır pasta kreması
•Paketin üzerindeki ölçüye göre süt

Üzerinin ganajı için;
•1 kutu krema
•2 paket çikolata

Yapılışı;
1• Yumurta ve şekeri uzun uzun çırpın.
2• Su, kakao,un kabartma tozu ve vanilya da ilave ederek çıpmaya devam edin.
3• Hamuru yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine döküp her tarafını aynı eşitlikte düzleştirin.
4• Fırının içine başka bir kapta su koyun.(pandispanyanın kurumadan nemli pişmesi için)
5• 170 derecede kontrollü bir şekilde pişirin.
6• Yağlı kağıtla birlikte pandispanya'yı ince kenarından başlayarak rulo sarıp bu şekilde bekletin.
7• Beğendiğiniz bir krema varsa onu yapabilirsiniz.
8• Ben hazır pastacı kremasını arkasındaki süt ölçüsüyle çırptım ve onu kullandım.
9• Pandispanya' yı uzunlamasına cetvelle ölçerek üç eşit parçaya kesin.
10• Tezgahın üzerine streç film serin.
11• Kestiğiniz kekin bir parçasını alıp sütle ıslatın ve her yerine krema sürün. 
12• Üzerine damla çikolata ve mevsimine göre dilediğiniz her türlü meyveyi koyabilirsiniz.
13• Pandispanyayı rulo şeklinde sarın ve 2. kek şeridini  alıp  aynı şekilde  sütle ıslatıp krema sürün ve çikolata koyun.
14• Dikkatli bir şekilde ilk  rulonun etrafına sarın .
15• 3.dilim keki de aynı şekil hazırlayın.
16• Burada önemli olan keklerin aynı genişlikte kesilmiş olması böylece sardığımızda pastamızın üzeri eşit yükseklikte olacaktır.
16• Elinizdeki  kalınca  rulo pastayı dikkatlice streç filmle kaplayıp dik çevirin ve servis tabağına koyun.
17• Bu şekilde buzdolabına kaldırarak en az 3-4 saat dinlenmeye bırakın.
18• Dışını kaplayacağınız ganaj için; kremayı kaynatmadan ısıtın.
19• İçine çikolatayı koyup eriyene kadar karıştırın ve soğutun.
20• Pastanın etrafındaki streç filmi çıkartıp üzerine ganajı dökün ve her tarafını kapatacak şekilde pastayı kaplayın.
• Ben yanlarına kahvaltı bıçağıyla çizikler attım kütük görüntüsü vermek için.
•Dibine çakıl taşı çikolata parçaları koydum.
•Üzerine çikolata sosuyla daireler çizdim.
•Son olarak kütük görüntüsü vermek için sağına soluna minik yapraklar koydum.
•Sizler istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

KOLAY GELSİN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder