16 Aralık 2018 Pazar

BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME

BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRME
•Bayatlayan ekmekleri değerlendirmenin pek çok yolu var. Ben çoğunlukla, tost, ekmek pizzası, galeta unu ve çorbalarda kullanmak için kıtır ekmek yaparak değerlendiriyorum.

•Galeta unu yapmak için; ekmeklerin  çok kızarmış alt kısımlarını kesip geri kalanını elimle gelişi güzel parçalıyorum. İster fırında, ister balkonda güneşte ya da evin içinde oda ısısında iki günde kendi kendine kurutuyorum. İyice kıtır kıtır kuruduğundan emin olunca rondoya koyup un haline gelene kadar parçalıyorum. Cam kavanoza koyarak istediğim zaman elimin altında hazır oluyor.
Köftede, poğaçaların üzerinde, patates ya da karnabahar köftesi yaptığımda kullanabiliyorum.

•Çorbaların üzerine kıtır ekmek yapmak için; ekmekleri minik minik doğruyorum. İsterseniz fırında kurutabilirsiniz. Ben tavada yapıyorum.
Tavaya azıcık yağ pulbiber ve kuru nane koyarak ekmekleri kısık ateşte gidip gelip karıştırarak iyice kızartıyorum. Cam kavanoza koyuyorum. Benim çocuklarım bu kıtır ekmekleri cips gibi yemeyi çok seviyor.
Ekmek nimettir lütfen çöpe atmayalım.

KOLAY GELSİN..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder