20 Haziran 2014 Cuma

ET DÖNER

ET DÖNER

Ben genelde kurban bayramındaki etlerden hazırlayıp üç dört yemelik dondururucuya atıyorum.
Yarım kg et yazdım ama siz azaltıp çoğaltabilirsiniz ben genelde göz kararı dediğimiz tabirde yapıyorum.
Ama kesinlikte bu döneri yaptığınızda dışarıda satılanlardan çok daha lezzetli olduğunu düşüneceğinize eminim
Daha iyi anlaşılması adına bol bol resim çektim faydalı olmuştur inşaallah.
Ben servisi patates kızartmasıyla yaptım sizler tabiiki de pilavla, dürüm yaparak yada iskender bile yapabilirsiniz.
Gerisi sizin ve ev halkının isteğine kalmış...

MALZEMELER
500 g dana eti
3 Tane yeşil biber
1 Tane soğan
2 Yemek kaşığı zeytinyağ
Pul biber
Karabiber
Kimyon
Kekik
Tuz

YAPILIŞI
1- Eti kasapta el büyüklüğünde ince filatolara kestirerek hazırlatabilirsiniz.
Yada kurban etlerinden çok kalın yapmadan kendiniz fazlaca hazırlayabilirsiniz.
2- Bir tane soğanı rendenin ince tarafıyla rendeleyip içine birer çay kaşığı baharatları, zeytinyağı ve tuzu katın karıştırın.
3- Hazırladığınız etleri bu karışımın içine koyup karıştırın.
4- Yeşil biberleri ortadan ikiye kesip çekirdeklerini çıkarın.
5- Masanın üzerine uzunca streç film serin.
6- Baharatlanmış etleri üst üste yerleştirirken üç katta bir biberleri resimdeki gibi yan yana koyun.
7- Etler bitene kadar devam edin.
8- Streç filmle etin üzerini sıkıca kapatıp dondurucuya atın.
9- Pişirmeden bir saat önce dışarı çıkarmanız yeterli.
10- Streç filmi çıkarıp buzu açılmaya başlayan etinizi ince ince kesin.
11- Et çok açılmışsa kesmesi zor oluyor çünkü dağılıyor.
12- Teflon tavaya yarım çay bardağı sıvı yağ koyup etleri içine atın.
13- Altı kısık ve kapağı kapalı şekilde kendi saldığı suyu çekene kadar arar ara karıştırarak pişirin.
14- Pişme esnasında hiç su koymayın kendi suyu yeterli geliyor.
15- Suyunu tamamen çektiğinde kapağını açıp sürekli karıştırarak bir kaç dakika kavurun.

AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder