16 Mayıs 2014 Cuma

KADAYIF DOLMASI

KADAYIF DOLMASI
MALZEMELER
Yarım kg taze tel kadayıf
2 Su bardağı iri kırılmış ceviz
3-4 Tane yumurta
Yarım çay bardağı süt

Şerbeti için;
3 Su bardağı şeker
3 Su bardağı su
3-4 Damla limon

Kızartmak için;
Bol sıvı yağ

 YAPILIŞI
1- Tatlının önce şerbetini yapmamız lazım su, şeker ve limonunu koyup kaynatın.
2- Kısık ateşte 15 dakika kaynadığında altını kapatıp soğumaya bırakın.
3- Tatlıyı yapacağınız zaman kadayıfı marketteki poşetlerin içinde satılanlardan almayın. Yufkacılardan alın çünkü kadayıfın çok taze olması lazım aksi taktirde sarmak çok zor olur.
4- Kadayıfın hepsini birden poşetinden çıkarmayın havayla temas ettiğinde nemini kaybediyor ve maalesef yine sarma işi zorlaşıyor. Ben çok yaptığım için tecrübeyle sabit.
5- Bir parça kadayıfı elinize alıp içine ceviz koyup sarın elde sarmak zor olduğundan ben masanın üzerine koyup sarıyorum.
6- Bütün sarma işlemi bittiğinde yaklaşık yarım kilodan 30 tane kadar çıkıyor ki sarma büyüklüğüne göre değişebilir bu sayı.
7- Hepsini pişirmeyecekseniz geri kalanını dondurucuya atabilirsiniz ben genelde öyle yapıyorum.
8- Yumurtayı iyice çırpıp sütü ilave edin .
9- Küçük bir tencereye yarısına kadar sıvı yağ koyup kızdırın.
10- Sardığınız dolmayı sarma yönüne göre yumurtaya bulayıp çevirerek her tarafını yumurtaya bulayın ve sakın sıkmayın.
11- Dolmaları yumurtadan çıkarıp kızgın yağın içine atarak her tarafını nar gibi olana kadar kızartın.
12- Kevgirle yağdan çıkarıp soğuk şerbete atın.
13- Şerbetin içinde 10 dakika durduktan sonra çıkarın.
14- Erzurumlular sıcak olarak yiyorlar ama ben ılıdığında daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.
      Erzurum'da ramazan ayında her akşam iftara taze taze kadayıf dolması mutlaka pişer.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder