21 Şubat 2017 Salı

SÜT REÇELİ

SÜT REÇELİ

Malzemeler;
•1 litre süt
•1 su bardağı şeker
•Yarım çay kaşığı karbonat

 Yapılışı;
1• Süt ve şekeri ocağa alıp kaynamaya bırakın.
2• Kaynamaya başladığında karbonatı ilave edin.
3• Orta ateşte ara ara karıştırarak bir saat kaynatın.
4• Kaynadıkça rengi koyulaşıp azalacaktır.
5• Akıcı krema kıvamına geldiğinde ocaktan alın çünkü dolapta beklediğinde de kıvamı katılaşıyor.
6• Reçel soğuduğunda mikserle beş dakika çırpın hem rengi daha açılacak, hemde pürüzsüz bir kıvam alacaktır.
7• Kavanoza koyup buzdolabına kaldırın.
8• Reçelinizi 2 aya yakın bir süre bozulmadan buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. Ben de yaptım çok harika bir lezzet sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgen hanım içine kavrulmuş fındık koyarak fındık ezmesi, benmari usulü eritilmiş cikolata yada kakao koyarak kakaolu fındık kreması (saralle nutella gibi)deneyebilirsin. Ben henuz denemedim ama güzel olacağını tahmin ediyorum.Belki bu seferde ben sizden tarif alırım. Anladığım kadarıyla sizde değişik fikirlere açıksınız hoşçakalın.

      Sil