1 Ocak 2017 Pazar

AYVA REÇELİ

AYVA REÇELİ

Malzemeler
-3 kase doğranmış ayva
-3 kase su
-3 kase şeker
-3-4 tane karanfil
-Yarım limon suyu

Yapılışı
1- Ayvaları soyup doğrayın ve kararmaması için suyun içine koyun.
2- Ayva çekirdeklerini bir kenarda biriktirin.
3- Bir kase alıp ölçü için onu baz alın, ölçümüz bire bir olacak.
4- Doğranmış ayvaları kaseyle ölçerek tencereye koyun.
5- Yine aynı kaseyle ne kadar ayva koyduysanız o kadar da su koyun.
6- Ayvalar yumuşayana kadar yaklaşık 10 dakika pişirin.
7- Aynı kaseyle şekeri ilave edin.
Karanfili ve ayırdığınız ayva çekirdeklerini bir tülbente koyup bağlayın ve hem renk hem de kıvam vermesi için tencereye koyup birlikte pişirin.
8- Koyulaşana kadar yaklaşık bir saat kısık ateşte kaynatın.
9- Son olarak yarım limon suyunu sıkıp bir taşım daha kaynattıktan sonra ocaktan alın.

AFİYET OLSUN...


Ayva reçeli yapmaya karar verdiğimde internet sitelerine şöyle bir baktım. Aman Allahım, renk renk çeşit çeşit deriz ya, aynen öyle. Hepsi birbirinden farklı.
Hiç biri içime sinmedi, bende kolay, akılda kalıcı, birebir ölçü kullanarak kendi reçelimi denemeye karar verdim.
Sonuç mükemmel oldu. Hiç kafa karıştırmaya gerek yok yanii.
Ayva reçeli, meyvesi itibariyle diğer reçeller gibi kırmızımsı bir reçel çeşiti değil. Yada ben yapamadım bilmiyorum. Reçelim kırmızı olsun diyorsanız gıda boyası kullanabilirsiniz. Yok benim için rengi fark etmez doğal hali iyidir derseniz sarı bir reçeliniz olacaktır.
İtiraf ediyorum ben gıda boyası kullandım. Çokta şık olduğunu düşünüyorum. Sizde benim ölçülerimle yapmak isterseniz yorumlarınızı yazın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder